Beste Allemaal,
Zojuist gestart met mijn holding/bv structuur en ik loop tegen een klein boekhoudkundig probleem aan (welke ik uiteraard zelf veroorzaakt heb).
Mijn accountant heeft mij te kennen gegeven 2 aparte administraties te moeten voeren voor BV en Holding.
Zojuist de twee administraties aangemaakt in Snelstart. Ik heb bij de BV een inkoopfactuur geboekt (zeg € 100,- inc. BTW). Echter ik heb de inkoopfactuur betaald via de Holding waar startkapitaal op stond.
Nu moet ik het boekhoudkundig kloppend maken; echter de vraag is hoe? Immers ik kan nu de factuur niet als "betaald" zetten want hij is betaald via de Holding.
Enige suggesties zijn van harte welkom!
Terug naar “Boeken / Journaalposten”
- Introductie
- - Forumintroductie
- Administratie & boekhoudsoftware
- - Opzetten administratie
- - Boeken / Journaalposten
- - Jaarafsluiting
- - Boekhoudprogramma's
- Ondernemer & Onderneming
- - Financiering
- - Facturatie / Incasso
- - Vraag en aanbod
- Fiscaal & belasting
- - BTW - Omzetbelasting
- - Inkomstenbelasting
- - VPB - Vennootschapsbelasting
- Tools
- - Tools Administratieforum
- - Tools op het Web
- Off Topic
- - Off Topic
- Admin