boeken auto en storting eigen vermogen

1
Hoi,

ik heb zelf een administratie in Excel.
Mijn Bruto Winst wordt Bedrijfsresultaat door de Kosten ervan af te trekken.
Mijn Bedrijfsresultaat wordt RVB (resultaat voor belasting) door het Incidentele Resultaat ervanaf te halen (resp. erbij te tellen).

Waar plaats ik in dit rijtje de afschrijvingen? Ik denk dat ik de afschrijvingen ook van het Bedrijfsresultaat moet aftrekken - en niet bv. ietsje "eerder" bij de Kosten moet onderbrengen.

Klopt dat?

2
Francois,

Welkom op het forum.
Ik heb een beetje moeite met je vraag om een tweetal redenen.
1. Ik snap niet wat de vraag te maken heeft met het onderwerp dat je opgeeft.
2. Je hebt kennelijk goed nagedacht over welke onderdelen je rangschikt onder welke koppen in de administratie. Dat bij een onderneming altijd wel afschrijvingen zullen behoren is evident; dan begrijp ik niet dat nu eerst er een "vraagtekentje" ontstaat over de plaats van de afschrijving binnen de rangschikking.

Overigens geef ik je wel antwoord:
de afschrijvingen zou ik gewoon opnemen in het onderdeel waar ook de overige kosten staan. Afschrijvingen vormen immers een onderdeel van de kosten voor het voeren van een onderneming.

John
http://www.hofinza.nl
Voor al uw administratieve ondersteuning

3
Hoi,

bedankt.

1. Ik had vergeten het onderwerp aan te passen, en zag het pas toen het te laat was.
2. ik heb er goed over nagedacht, dwz. me geinformeerd door te lezen en zoeken. Maar ik neem slechts wat ik nodig heb. En nu pas, veel later, heb ik een 1ste situatie van afschrijvingen. Nu pas wil ik me dus zeker stellen over dit detail, want nu is het pas nodig (voor mij)



ecofin schreef:Francois,

Welkom op het forum.
Ik heb een beetje moeite met je vraag om een tweetal redenen.
1. Ik snap niet wat de vraag te maken heeft met het onderwerp dat je opgeeft.
2. Je hebt kennelijk goed nagedacht over welke onderdelen je rangschikt onder welke koppen in de administratie. Dat bij een onderneming altijd wel afschrijvingen zullen behoren is evident; dan begrijp ik niet dat nu eerst er een "vraagtekentje" ontstaat over de plaats van de afschrijving binnen de rangschikking.

Overigens geef ik je wel antwoord:
de afschrijvingen zou ik gewoon opnemen in het onderdeel waar ook de overige kosten staan. Afschrijvingen vormen immers een onderdeel van de kosten voor het voeren van een onderneming.

John