1) Ik heb net wat onderdelen gekocht om mijn pc te upgraden. Nu ga ik die pc voor zakelijk (om mijn werk goed te doen moet hij sneller worden) en prive gebruiken. Ik heb de rekeningen betaald met prive. Moet ik nu het bedrag terugboeken naar prive en alle onderdelen op zakelijk zetten? Of is het anders omdat ik het deels prive deels zakelijk ga gebruiken?
2) Als ik van mijn zakelijke rekening iets koop voor privé gebruik, hoe voer ik dat precies in mijn kasboek op? Voer ik dit gewoon op als 'prive uitgave' en behandel het als een normale kostenpost? Ik hoef dus niets terug te boeken?
3) Als ik geld vrijblijvend als investering wil storten op mijn zakelijke rekening, hoe voer ik dit op dan? Als privestorting toch? Maar hoe zit het dan met BTW? Mag ik dan zeggen dat het bedrag een 0%BTW tarief heeft en het zo ook opvoeren? Dus dan zijn inc. BTW en exc BTW hetzelfde in mijn kasboek toch?
4) Kunnen jullie voorbeelden geven van dingen waar 0% BTW op staat? Eigen stortingen is er een van toch? Wat nog meer?
5) Wanneer voer je uitgaande of inkomende facturen op? Als ze betaald zijn, als je ze hebt ontvangen, of op de factuurdatum?
6) In hoeverre moet je prive dingen specificeren.. voldoet prive storting of moet je alles gaan omschrijven?
Dat was het wel voor nu