Als bedrijf iets aanschaffen voor privé

1
Hallo,

Ik loop tegen de volgende uitdaging aan: ik wil als particulier bij een bedrijf iets aanschaffen. Zij geven aan dat ze alleen aan bedrijven leveren... en ik heb een bedrijf ;-)
Is het mogelijk om de bestelling vanuit mijn bedrijf te doen? Zij sturen mijn bedrijf dan een rekening met BTW etc. hoe pak ik het dan verder op:
betaal ik dit gewoon vanuit het bedrijf en boek dit vervolgens als een privé opname, boek ik dit als voorraad en verkoop het vervolgens aan mezelf (lijkt me ietwat omslachtig), betaal ik dit gewoon vanaf privé en doe ik er dus in mijn administratie niets mee.

Wat is wijsheid?

m.vr.gr.
Ruud.

zakelijke prive aanschaffing

2
Hallo Ruud,

Ervan uitgaande dat je een eenmanszaak hebt, een zakelijk gedane prive aanschaffing boek je af op prive opnames, zonder btw uiteraard. Je zou de bon achter je bankafschrift kunnen filen, dan heb je altijd een link naar je document via de bankboeking.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management

3
Tijn,

bedankt voor je snelle reactie.

m.vr.gr.
Ruud.

4
Ruud,

Even voor de zekerheid maar Tijn bedoelt hier uitdrukkelijk dat je bij de privéboeking de btw niet mag verrekenen. Dus de boeking dient plaats te vinden voor het bedrag inclusief de btw.

John