Maken parafenlijst

1
HALLO

ik heb van mijn wergever een opdracht gekregen om een parafenlijst te maken.
Het liefst wil hij een digitale parafenlijst.
In welk programma kan ik dit het best maken?

Kan iemand mij op weg helpen?

2
Hallo Simon,

Parafenlijst is op zich altijd handig. Wat wil jouw werkgeven precies digitaal?
Een lijst kun je als pdf printen, of van de parafen een afbeelding inscannen? Of wil hij aan digitale handtekeningen beginnen (ben ik geen voorstander van overigens).

Groeten, Tijn

3
ik kan het hem ook op dit moment niet vragen. hij is namelijk met vakantie.

Ik heb al een opzetje gemaakt in Word.
Ik denk dat hij bedoelt dat ik de handtekeningen digitaal moeten staan in een bepaald programma met de daarbij horende functie, bevoegdheden etc.. (zodat iedereen deze kan bekijken)

Nou heb ik dus al een opzet in Word gemaakt. Is dit het juiste programma er nu voor?
Nu kan ik dus de opzet uitprinten en hem laten ondertekenen door de leidinggevenden. Nu moet ik het dus inscannen?
Hoe doe ik dat?

Hopelijk volg je het nog?!

Groeten

4
Word of excel maakt niet zoveel uit, wat je gewend bent. Ik zou zelf denk ik voor excel kiezen omdat je daar vrij flexibel mee kunt indelen. Dat vind ik wat lastiger met word.
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management

6
even nog wat extra info

Op onze administratie komen facturen binnen. Deze worden geregistreerd. De facturen gaan vervolgens naar de tekeningsbevoegden.
Nou hebben wij nu een ouderwetse handtekenlijst van alle tekeningsbevoegden. (deze is waarschijnlijk een keer getekend en gewoon 10 keer gekopieerd)
Hierop staat de naam, afdeling, handtekening en de paraaf.
Nou heeft mijn werkgever een mooi opzetje gezien van een ander bedrijf. Deze hadden de handtekeningen en parafen digitaal staan in hun systeem. Dit opzetje heb ik ook gezien. Deze heb ik proberen na te maken in Word. Dit is inmiddels aardig gelukt.

Mijn vraag is nu hoe krijg ik dit opzetje nou mooi met de handtekeningen/parafen.
Moet ik dit opzetje nou naar de tekeningsbevoegdheden laten gaan en laten ondetekenen en dan inscannen ofsow. Wat kan ik het beste doen dat het zo mooi mogelijk eruit ziet. (met pdf werken ofsow).

Van inscannen en pdf. ed. heb ik geen verstand.

Iemand nog tips?

7
Je zal zowiso iets moeten omzetten van papier naar digitaal. Die parafen worden op papier gezet, en moeten digitaal.

Je zal dus moeten inscannen. Als je een beetje handig bent met fotoshop, knip je die parafen eruit, en die plak je in het word document.
Dat document print je als pdf bestand, en dat zet je op de algemene schijf op de server, lijkt me zo ongeveer..

Hebben jullie iets van een ICT persoon in jullie bedrijf? Die zou daar meer van moeten weten.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management