2de auto

1
Zo net aangemeld en nu al een vraag :wink:
Had in 2006 een VOF maar stuk gelopen doordat er geen vertrouwen was.
Nu sinds april doorgestart als eenmanszaak en gelukkig hebben niet alle klanten me laten vallen.
Laatst gewijzigd door marian op 14 augustus, 1 keer totaal gewijzigd.
een nieuwsgierige oudere die met 53 voor zich zelf is begonnen.

Auto van de zaak

2
Hallo Marian,

Je kan een auto op naam van de zaak aanschaffen. Houdt wel rekening met de evt bijtelling voor prive gebruik (zowel IB als BTW).

Meer info hierover vind je bij De Belastingdienst. Let ook op een evt bijtelling privegebruik.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Mocht je nog vragen hebben, post ze gerust.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management

3
Denk dat ik niet al te duidelijk ben geweest.
Er staat al een bestelbus op de zaak, maar wil een station erbij kopen.
Maar omdat ik nog niet goed snap hoe prive en zakelijk alles werkt :oops: hou wel alles gescheiden dus aparte prive en zakenrekening.
Laatst gewijzigd door marian op 14 augustus, 1 keer totaal gewijzigd.
een nieuwsgierige oudere die met 53 voor zich zelf is begonnen.

4
Twee auto's op de zaak kan op zich wel, hoewel je je kan afvragen of dat handig is en nogmaals, houdt rekening met de prive bijtelling voor IB en BTW.

Een aparte zakenrekening is heel verstandig. Zeker houden zo.

Je stelt daarnaast een vraag over de hoogte van je belastbaar inkomen, o.a. in combinatie met een ww uitkering. Dat is niet heel eenvoudig te bepalen, en afhankelijk van jouw fiscale situatie, zowel prive als zakelijk. Gezien de vertrouwelijkheid van deze gegevens is een publiek forum misschien niet de ideale plaats om dat te bespreken. Ik stuur je wel een pm, misschien kan ik je ermee helpen.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management