introductie

1
Hoi,
Mijn naam is Alex uit Amsterdam. Ik heb naast mijn werk (afdeling finance) bij een Amerikaanse bedrijf in Amsterdam ook een eigen administratiekantoortje. Ik doe voornamelijk de boekhouding en diverse aangiftes voor ZZP'ers en inkomstenbelasting voor particulieren. Ik heb jarenlang bij de FNV als vrijwilliger gewerkt bij de belastingservice. Hier heb ik heel veel ervaring opgebouwd als belastinginvuller. Ik heb mijn MBA (moderne bedrijfsadministratie) heel lang geleden behaald en heb inmiddels bij vele verschillende bedrijven in Amsterdam mogen werken op de financiële afdeling.
In 2017 ben ik me gaan inschrijven in de kamer van koophandel en heb inmiddels een behoorlijke bestand met klanten.  80% uit mijn klantenbestand zijn mensen uit verschillende landen, wel 19 verschillende landen. Ze wonen pas een paar jaren hier en zijn zzp'er of particulier.  Ik vind het leuk om met ze in gesprek te gaan en hun beweegredenen waarom ze voor Nederland kiezen en hun doelen etc. Maar goed... Ik ben vooral hier omdat ik als ervaren boekhouder ook weleens vragen heb. Ik weet wel wat maar heel soms krab ik weleens achter mijn oren en denk ik, hoe kun je dit het beste oplossen.  Ik hoop de antwoorden hier te vinden bij mijn collega's.