Onterecht BTW verlegd regeling toegepast

1
Goedemiddag.

Ik ben sinds dit jaar gestart met een onderneming die zich bezighoud met algemene brede administratie.
Mijn opdrachtgever werkte met zijn ingehuurde personeel ( elektriciens) met BTW verlegd. en er werd mij verteld dat kan jij ook doen.

Echter door mijn ontwetenheid en waarschijnlijk ook door de onwetenheid van mijn opdrachtgever mag ik dus als administratief medewerker geen BTW verlegd regeling toepassen.

Nu heb ik een 8 tal facturen waar dus geen BTW op staat.
Hoe kan ik dit het beste oplossen, mijn opdrachtgever wil gewoon de verschuldigde btw alsnog overmaken, maar dit moet wel op de factuur staan.

Ik kan van elk verstuurde factuur een credit factuur maken, en nieuwe facturen sturen met btw.
Maar hoort bij een credit factuur dan ook niet een terug storting van geld? of is het genoeg om een nieuwe factuur aan te maken met het bedrag met btw en dat de opdrachtgever alleen de btw nastort?

ik gebruik het boekhoudprogramma DigiBTW

Ik hoor het graag.

Re: Onterecht BTW verlegd regeling toegepast

2
De_Bouwer schreef:Ik kan van elk verstuurde factuur een credit factuur maken, en nieuwe facturen sturen met btw. Maar hoort bij een credit factuur dan ook niet een terug storting van geld? of is het genoeg om een nieuwe factuur aan te maken met het bedrag met btw en dat de opdrachtgever alleen de btw nastort?
De belastingdienst kijkt (in eerste instantie) alleen naar de facturen. Als die kloppen, dan is het goed. Je hoeft (voor de belastingdienst) dus niet de oude facturen terug te storten en nieuwe te factureren. 

Je kunt wel op de factuur zelf de situatie beschrijven (bijv. dat je de oude facturen (met nummers) hiermee corrigeert en in de omschrijving aangeven wat reeds is betaald, en welk bedrag de opdrachtgever nog moet betalen). Op die manier is het altijd helder als andere mensen dit later moeten uitzoeken.