Hoe koppel ik kosten aan de juiste subsidie

1
Een stichting krijgt twee subsidies waarvan de kosten op de juiste subsidie verantwoord moeten worden. Hoe is dit het beste te regelen in de administratie:

2x inkoopboek?

of

de journaalposten

kosten x - bij ontvangst factuur
aan crediteuren
+
crediteuren - bij betaling factuur
aan bank

maar hoe koppel ik de kosten aan subsidie x. via een memoriaalboeking (en welke dan) of ....?

bvd

sunbidie

2
Hallo Starter01,

Allereerst welkom op Administratieforum. De vraag die je stelt is niet heel eenvoudig.

Wat ten eerste belangrijk is zijn de regelementen van de subsidiegever. Welke informatie moet je verantwoorden en hoe.

Ten tweede is van belang welke software je gebruikt. Heb je administratiesoftware, zo ja welke?

Wat bij dit soort zaken helpt is een projectadministratie. Als die er niet is, zijn kostenplaatsen erg handig. Als die er niet zijn, zul je op grootboeknivo moeten werken, en als je geen administratiepakket hebt wordt het een nog creatievere oplossing (excel).

Waar het in het algemeen om gaat is dat je subsidie hebt gekregen op een activiteit, ws gekoppeld aan een budget. Hierop zul je de werkelijk gemaakte kosten moeten terugkoppelen, gelinkt met onderliggende documenten en betalingsbewijs (bank).

Dus, misschien kun je even aangeven welke software je gebruikt, en welke mogelijkheden deze biedt. Houdt daarnaast de regelmenten subsidiegever goed in de gaten.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management