Zakelijke betaling van privé rekening verwerken

1
Ik ben recent gestart als ZZP'er en gebruik het gratis template van KNAB voor mijn boekhouding. Voor nu werkt dat prima, en het scheelt in de kosten. 
Voordat ik mijn zakelijk rekening had heb ik een aantal zaken van mijn privé rekening betaald, o.a. de kosten voor een website. 
Ik wil deze kosten nu wel in mijn boekhouding verwerken. 
Ik heb de factuur verwerkt onder Inkopen & uitgaven. Ik twijfel alleen of ik dan aan moet geven categorie privé opnamen of de post waar een website onder valt. 
Als ik namelijk voor de 1e optie kies wordt het bedrag niet in mindering gebracht op mijn winst als ik kijk bij het totaal overzicht. 

Of is in dit geval het ook goed als ik voor de 2e opties kies omdat er nu gewerkt wordt in excel? Kies ik de juiste post dan gaat het wel van mijn winst af. Er zit natuurlijk geen koppeling aan mijn bankrekening. 

Re: Zakelijke betaling van privé rekening verwerken

2
Suus _coaching schreef:Voordat ik mijn zakelijk rekening had heb ik een aantal zaken van mijn privé rekening betaald, o.a. de kosten voor een website. 
Als je vraag is hoe de belastingdienst wil dat je het regelt, dan boek je de facturen en hoef je dus geen privéboeking te doen. Dat heb je zo te lezen al gedaan. 

Of jij het privé of zakelijk hebt betaalt is hierbij niet zo belangrijk. Bij een eenmanszaak maakt de zakelijke betaling eigenlijk alleen uit als bewijslast. Bijvoorbeeld als je brandstof tankt bij een tankstation, dan kan het betalen met een zakelijke pas bijdragen aan het bewijzen dat je de brandstof zakelijk tankte.

Bij een website heb jij gewoon een factuur waarop staat wat er is geleverd (een zakelijke website) en maakt het niet uit of jij die contant, privé of zakelijk betaalt.