Begrotingen

1
goedendag,


Ik zit met het volgende. Ik zit in het bestuur van een studievereniging.
In onze uiteindelijke en definitieve begroting, die ook in het beleidsplan staat, heb ik de almanakcommissie begroot op 450 euro. Nu is er helemaal geen almanakcommissie maar er zijn wel een paar andere commissies waarmee geld stromen gemoeid zijn: borrelcie, symposiumcommissie en de introcie. Dus mijn vraag is: hoe kan ik die het best meenemen in de lopende begroting? Ik kan toch niet zomaar een nieuw grootboek aanmaken neem ik aan, is het wat om het onder het grootboek activiteiten en onvoorziene kosten te plaatsen? Of is het een idee om een hele nieuw begroting te maken, een herziene begroting dus.

heeft iemand hier een antwoord op?

alvast bedankt!

Harm

2
Dag Harm,

Welkom op het Administratie forum. Tja, dat is nu wat met zo'n begroting. Weet je wat ik zou doen? In ieder geval bespreken binnen het Bestuur; dus plaats het binnenkort een keer op de agenda. Maak de mede bestuursleden kenbaar wat er speelt, want als je dat niet doet loop je een kans dat aan het einde van de rit, bij de decharge, je een probleem tegenkomt.

Voor het probleem an sich zijn twee oplossingen te bedenken. Je kunt de niet te besteden kosten voor de almanak vrij laten vallen en de kosten die gemaakt zullen worden voor de commissies die niet waren begroot opnemen in de werkelijke kosten. Dan krijg je dus aan de ene kant een onderschrijding en aan de andere kant een paar overschrijdingen.

Je kunt ook bij de bespreking in het bestuur de bestemming van de begrote kosten voor de almanak wijzigen in een begroting voor de andere commissies, eventueel met een aanvullende votering indien noodzakelijk.
In dat geval zie je dus aan het einde van de rit keurig begrote en werkelijke kosten tegenover elkaar staan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder geval bespreken binnen het Bestuur.

John
http://www.hofinza.nl
Voor al uw administratieve ondersteuning