Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Jakobine
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 april

Belastingaangifte - Waar zie ik de winst van vorig jaar terug?

28 april

Goedeavond allemaal,

Zojuist bezig met mijn belastingaangifte maar ik loop helaas vast, hopelijk kunnen jullie mij met de onderstaande vraag helpen:
Eind 2015 gestart met mijn onderneming, toen €1060 euro winst gemaakt. 

Dit bedrag (eigen vermogen) heb ik verwerkt bij mijn balans (Activa/Passiva). Helaas komt dit niet overeen met mijn winst- en verliesberekening omdat ik hier dit bedrag nergens heb ingevuld omdat het van 2015 afkomstig is. 

Uiteindelijk komt onderaan de soms het bedrag dus met €1060 niet overeen. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Moet ik mijn winst van 2015 wel invoeren bij mijn winst- en verliesberekening van 2016?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Jakobine
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Belastingaangifte

29 april

Zojuist bezig met mijn belastingaangifte maar ik loop helaas vast, hopelijk kunnen jullie mij met de onderstaande vraag helpen
Hoi Jakobine, 
Welkom op het forum! Het is afhankelijk van wat je met de winst hebt gedaan, maar als het een eenmanszaak betreft dan heb je de winst (waarschijnlijk) privé opgenomen waardoor er zakelijk nul overblijft. Het eigen vermogen is er dus niet (meer). Als het een privéopname is geweest (wat zeer gebruikelijk is) dan zie je hier in het opvolgende jaar  niets meer van terug! Is dit het antwoord dat je zocht?