Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
anoniemeondernemer
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 maart

Alternatief voor Twinfield

28 maart

Ik ben helemaal klaar met Twinfield. Het boekhoudprogramma is me ooit aangeraden door een boekhouder waar ik inmiddels ook niet meer mee samenwerk. Totaal onoverzichtelijk, traag en omslachtig. Ik heb het opgezegd en ben op zoek naar een alternatief. Wat is een passende oplossing voor een onderneming met vijf man personeel, zo'n tweeduizend mutaties per jaar waarvan 80% periodieke terugkerende facturen van vaste klanten?
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Alternatief voor Twinfield

29 maart

Hoi anonieme ondernemer! Welkom op het forum!

Vervelend te horen dat je momenteel werkt met een boekhoudprogramma waarover je ontevreden bent. Twinfield is een van de meer populaire pakketten bij met name de bovenkant van het mkb. Qua functies zou het wel aan alles moeten voldoen maar misschien maakt dat het voor de gemiddelde ondernemer wellicht onoverzichtelijk of omslachtig. Dat die boekhoudsoftware ook traag werkt had ik nog niet eerder gehoord van mensen. De meeste gebruikers die ik ken zijn wel redelijk tevreden.

Het meest voor de hand liggende alternatief is Exact Online. Beide hebben een grote overlap qua doelgroep en zitten dus veel in elkaars vaarwater. Exact Online is snel en ook wel overzichtelijk. Tenminste als je tot de doelgroep behoort. Het is geen prijsvechter en voor de allerkleinste ondernemers is het veel te uitgebreid. Je zult dus iets meer over jezelf moeten vertellen want er is een grote kans dat als je lang niet alle functies van Twinfield gebruikte, je Exact Online ook onoverzichtelijk gaat vinden. Je geeft wel al wat aan over het formaat van je bedrijf maar doe je de boekhouding helemaal zelf of besteed je het vooral uit aan een boekhouder en ben je op zoek naar simpele grafieken? In dat geval kun je beter op zoek naar boekhoudsoftware voor een kleine eenmanszaak?
 
exactgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 april

Re: Alternatief voor Twinfield

10 april

Het meest voor de hand liggende alternatief voor Twinfield is verreweg Exact Online. Ik heb in het verleden Twinfield ook wel eens geprobeerd maar heb toen toch voor Exact Online gekozen en daar nooit spijt van gehad.