Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
dungeon
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 november

verzendkosten van het product

3 november

hallo

Ik ga een eenmanszaak beginnen maar nu heb ik een vraag over de verzendkosten van het product.
Nu heb ik opgesteld dat de klant de verzendkosten zelf moet betalen buiten het product om.
Het product kost 4.20 ex btw, ex verzendkosten ( ik lever maar een product maar dat kan wel meerfout zijn.)

Is het verstandig om de prijs van het product omhoog te gooien zodat daarin de verzendkosten zijn verwerkt.

Of is het beter om op de factuur een bedrag te zetten waar bijvoorbeeld de verzendkosten en eventueel
de verpakking is mee gerekend. Want de verpakking moet ook ergens door verrekend worden om geen verlies te draaien.
Gr
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

4 november

Beste Dungeon,

Dat is moeilijk in te schatten op basis van de gegevens die bekend zijn. Ik neem aan dat je een webshop hebt? Welke producten verkoop je?

Normaliter zou ik het logisch vinden om gewoon productprijzen te voeren, en verzendkosten separaat vermelden en berekenen.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management
 
dungeon
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 november

4 november

Hoi

Nee het is geen webshop ik bied een dienst aan, Ik repareer krassen op cd’s en dvd’s
 
martiepap
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 maart

29 maart

Hallo,

De keuze is totaal aan jou. Je kan je dienst aanbieden voor een klein bedrag waardoor je een "psychologische prijs" ontwikkelt. En daarbij extra de verzend kosten in rekening brengt. Maar vermeld dit wel goed op je webshop. Of je dienstprijs gooi je omhoog waardoor je de verzendkosten erbij berekend. het nadeel is dat je telkens je dienstprijs kan aanpassen wanneer de verzend kosten stijgen. Dus dat brengt denk ik iets meer werk met zich mee.

mvg,

Martijn