Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
V.
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 juni

administratie maatschap

4 juni

Ik ben voor een maatschap ( alles is in dozen gedumpt). Alles zit door elkaar heen . van 2007 en 2008. schat zo'n 150 stuks rekeningen.

Hoe kan ik het beste dit aanpakken. Ik bedoel dus hoe kan ik het beste de bankafschriften bij de rekeningen opzoeken? Ik heb de bankafschriften al op volgorde liggen. Nu moet ik de rekeningen erbij zoeken. Zal ik eerst alle rekeningen op bedrijf gaan sorteren of moet ik gewoon een bankafschrift pakken en al de rekeningen door spitten tot ik hem vindt? Heeft iemand hier ervaring mee? weet niet goed hoe ik moet beginnen.
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

administratie

4 juni

Beste V.,

Allereerst welkom op Administratieforum. Met de informatie die je geeft is je vraag moeilijk te beantwoorden. Je vraag is daarnaast nogal algemeen van aard.

Zaken die van belang zijn, zijn onder andere: welke administratiesoftware gebruik je, wat zijn de rapportage wensen en -eisen, wat is de huidige stand van zaken van de administratie?

Praktisch gezien is het normaliter een logische werkwijze om eerste de verkoop- en inkoopfacturen in te boeken, dan de bank- en kasmutaties, en als laatste de memo (VJP) boekingen.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, post ze gerust.

Groet, Martijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management