Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Gast

op welke balansrekening resultaat boeken?

23 november

Hoi,

ik ben het pakket Davilex aan het testen en nu ben ik een 'denkbeeldig jaar' aan het afsluiten, om te kijken hoe dat in zijn werk gaat.
Nu vraagt davilex op welke balanspost de winst/het verlies wil boeken. Aangezien daar nog geen geschikte rekening voor is, lijkt het me aannemelijk dat ik daarvoor een balansrekening aanmaak. Welke rekening wordt daar doorgaans voor gebruikt?
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Balansrekening resultaat

23 november

Hallo Gast,

Welkom op administratieforum! Uhm, kennelijk kan er nog gepost worden zonder inschrijven. Dat is niet helemaal de bedoeling eigenlijk, maar goed.

Resultaat boekjaar op de balans boek je in de kapitaal-rubriek. Dus 05##. Ik zou er voor kiezen om voor ieder jaar een aparte balansrekening te maken. Dus 0505 voor resultaat 2005 bijvoorbeeld.

Je kan ook 'voor één balansrekening kiezen.
Laatst gewijzigd door Tijn op 24 november, 1 keer totaal gewijzigd.
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management
 
aemdenouden
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 november

23 november

Hey,

bedankt voor de snelle reply. een Gast ben ik niet, maar het automotisch ingelogd blijven werkt nog niet optimaal, blijkbaar. En je kunt inderdaad posten zonder in te loggen.
Het zou beter zijn als dat niet kon nee, kun je bij de instellingen van phpbb wel veranderen hoor (gebruikt zelf zo'n forum ook ;))
Ik kan in ieder geval weer vooruit!!!!!!!
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

phpbb

23 november

Hi!

Instelling zijn inmiddels veranderd. Zo komen de bokjes er nog mooi uit.
Succes met de admin verder! 8)
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management