Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
laje
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 september

Automatisering van rapportages

5 september

Hallo allen,

De huidige maandafsluiting van onze onderneming gaat te langzaam, na een inventarisatie van het gehele proces zijn wij tot de conclusie gekomen dat er tijdwinst te behalen valt in het rapportageproces. Op dit moment worden alle gegevens handmatig ingevoerd vanuit SAP Business One (9.3) in Excel. Om dit proces te versnellen zijn wij opzoek naar een rapportage software/tool die de data vanuit SAP om kan zetten in rapportages.

De wensen die wij stellen aan de desbetreffende tool/software zijn:
- Financiële rapportages dienen gegenereed te kunnen worden om realisatie van het huidige jaar(SAP database), de realisatie van het voorgaande jaar (SAP Database) en het budget (Excel) te kunnen vergelijken
- Eenvoudige applicatiebeheer wat zelf uit te voeren is
- Lage kosten in abonnementsvorm / licentievorm
- Rapporten dienen 'dynamisch' in te richten zijn en gemakkelijk aan te passen naar veranderende omstandigheden (nieuwe omzetgroepen, nieuwe grootboekrekeningen etc.)
- Website/cloud benadering geen must, rapporteren in een format (PDF) via outlook geen bezwaar

De longlist die ik tot nu toe heb gemaakt bevat de volgende:
- Crystal Reports
- Looker
- Power BI
- Qliksense of Qlikview
- SAP Analytics Cloud
- Speedbooks
- Splash BI
- Tableau
- Twinfield Analysis

Uit deze lijst lijken Speedbooks, SAP Analytics Cloud, Power BI (Indien de intergratie vanuit SAP Business One goed te realiseren is) of Crystal Reports ons het meest waarschijnlijk.

Zijn er mensen die met een of meerdere van deze programma's gewerkt hebben die graag hun optiek willen delen met betrekking tot ons vraagstuk?

Alvast bedankt!