Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Student3
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 december

Starten als boekhouder

7 december

Beste,

Ik ben een student die wilt boekhouden als studentenjob omdat dit aansluit bij mijn studies en omdat ik er wat van wil bijleren. Nu heb ik vernomen dat ik tijdens mijn sollicitatiegesprek een boekhoud test moet afleggen om te kijken of ik wel geschikt ben. Ondanks ik al boekhoudvakken gehad heb weet ik totaal niet hoe het dagelijks leven van een boekhouder eruit ziet aangezien ik een puur academische richting volg. Is er iemand die me tips kan geven hoe ik het beste leer voor deze test en waarop jij wellicht zou testen bij het aannemen van een nieuwe werknemer?

vriendelijk bedankt, Student3
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Starten als boekhouder

14 december

Wat leuk dat je dit als bijbaan naast je studie kiest. Ik zou je vooral op je inhoudelijke kennis toetsen en checken of je wel voldoende beschikbaar bent voor de werkzaamheden. Daarnaast werk je bedrijfsgegevens dus zou ik sterk letten op of je betrouwbaar overkomt. Of je met vertrouwelijke documenten om kunt gaan. Of ik het gevoel heb dat je begrijpt hoe gevoelig de data is waar je mee werkt. Verder denk ik dat je al snel geschikt bent als je veel interesse hebt in het vak en er zelfs naast je studie al mee wilt beginnen. Alleen maar leuk!