Rente op lening

1
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij kan helpen als ik een annuïteiten lening bereken met de “bereken het” tool dan betaal je als je in 1 jaar de lening van 20.000 euro tegen 4% terugbetaald maar 435 euro rente. Maar 4% van 20.000 is vlgns mij 800 euro.

Bedankt alvast als iemand het antwoord weet.

Groetjes Nicole

Re: Rente op lening

2
Hoi Nicole,
Vraag je dit alleen uit nieuwsgierigheid of ben je werkelijk van plan om te lenen? Als het je puur om de theorie gaat dan is het antwoord waarschijnlijk eenvoudig. Je betaalt telkens 4% over het op dat moment openstaande bedrag en meestal wordt de rente per dag berekend.

Als je een lening aangaat met een looptijd van 1 jaar dan heb je na 6 maanden dus nog maar de helft van het bedrag openstaan en is de totale rente dus inderdaad ongeveer iets meer dan de helft van de 800 euro die je zelf noemt.

Re: Rente op lening

3
admin schreef: 25 september Hoi Nicole,
Vraag je dit alleen uit nieuwsgierigheid of ben je werkelijk van plan om te lenen? Als het je puur om de theorie gaat dan is het antwoord waarschijnlijk eenvoudig. Je betaalt telkens 4% over het op dat moment openstaande bedrag en meestal wordt de rente per dag berekend.

Als je een lening aangaat met een looptijd van 1 jaar dan heb je na 6 maanden dus nog maar de helft van het bedrag openstaan en is de totale rente dus inderdaad ongeveer iets meer dan de helft van de 800 euro die je zelf noemt.
Hallo,

Ja idd uit nieuwsgierigheid ik snap m nu en is ook wel logisch. dank Jewel voor de uitleg.

Groetjes Nicole