Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Stip-T
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 februari

Stip-T

24 februari

Graag zou ik jullie Stip-T willen aanbevelen.  Stip-T is een modern boekhoudpakket in die zin dat het beschikt over alle hedendaagse standaarden en koppelingen (UBL, PSD2, DigiPoort, Peppol, RGS).  Het pakket is met name geschikt voor ondernemers die zelf willen boekhouden en de accountant inschakelen voor het controle en jaarwerk.

Zie voor een uitgebreide lijst van functionaliteiten: https://www.stip-t.nl/ontdek-stip-t/functionaliteiten/

De software is beschikbaar voor Windows en Mac OSX, data wordt opgeslagen in de cloud zodat deze eenvoudig gedeeld kan worden met de accountant. Daarnaast is een online bonnetjes-app beschikbaar voor het inscannen van bonnen en facturen.
 
Stip-T
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 februari

Tien vragen aan een gebruiker van Stip•t boekhoudsoftware

24 februari

Tien vragen aan een gebruiker van Stip•t boekhoudsoftware
 
Achtergrond klant: hoe lang ben je  al ondernemer, wat is je  rol t.a.v. boekhouding ?
Ondernemer sinds 1989. In de jaren 90 zelf actief geweest als ontwikkelaar van administratieve software. Sindsdien heb ik een aantal IT/ICT/ISP bedrijven succesvol gestart. Momenteel heb ik een eenmansbedrijf, waarbij ik de boekhouding zelfstandig doe.
 
Met zo veel kennis heb je vast een goed beeld van wat de markt (Exact, Unit4, AFAS e.d.) aanbiedt, waarom kom je dan toch uit bij een relatief klein pakket als Stip•t ?
De prijsstelling bij het voeren van meerdere administraties ten opzichte van de mogelijkheden. Geen bizarre prijzen voor allemaal (noodzakelijke) uitbreidingen. Stip•t kon al mijn eisen invullen, waaronder een uitgebreide API.
 
Hoe zou je Stip•t typeren, voor welk type klant is het pakket geschikt of juist niet geschikt.?
Stip•t is in mijn ogen geschikt voor een MKB-er die zelfstandig zijn administratie wilt voeren, maar ook voor een administratiekantoor. Ook voor de klant die veel flexibiliteit wilt en zelf integraties met bestaande pakketten wilt (en kan) maken biedt stip-t goede mogelijkheden.
 
Eerste indruk is vaak belangrijk, wat maakte dat bij jou deze eerste indruk positief was
Het overzicht en de eenvoudige menu-structuur. Maar vooral het persoonlijke en directe contact met Stip•t.
 
Dan ga je aan de slag, hoe vlot of moeilijk  verliep dat ?
In het begin liep dit vrij vlot. Daarna liep ik tegen diverse beperkingen en onvolkomenheden aan. Dit was waarschijnlijk te wijten aan de hele nieuwe opzet van een update van het pakket. Deze problemen werden heel snel opgelost door Stip•t.
 
Heb jij daarbij ook ondersteuning gehad van de leverancier, hoe heb je die ervaren?
Ja, deze ondersteuning was wel nodig. De handleiding is vrij beperkt, maar voldoende voor een eerste opzet. Zoals eerder opgemerkt zaten er in de eerste releases een aantal onvolkomenheden.
Het contact met de leverancier is super. Altijd direct iemand met kennis aan de lijn. Uiterst correct en oplossingsgericht.
 
Na het eerste enthousiasme komt vaak de teleurstelling, wat was voor jou de teleurstelling?
Je mist in het begin toch zaken die in een vorig systeem vanzelfsprekend waren. Uiteindelijk is dit een kwestie van aanpassen en accepteren dat het gewoon iets anders moet.
 
Uiteindelijk heb je definitief besloten om er mee te gaan werken, hoe lang heb je gedaan over dat traject?
Een aantal weken.
 
Heeft jouw accountant hier nog invloed op gehad?
Nee.
 
Hoe verloopt de uitwisseling met je accountant?
Overzichten op papier.
(aanvulling leverancier: uitwisseling met accountant kan ook m.b.v. xml-audit files)
 
Ron Randasche
R2 Beheer bv