Hoi, ik gebruik e-boekhouden voor mijzelf en doe daarnaast de boekhouding voor mijn kinderen. Daartoe heb ik een accountants-omgeving. Nu kloppen er zzp-ers (vrienden) aan die vragen of ik hun boekhouding ook wil doen. Prima. Ik heb alleen geen idee hoe ik eea bij een overstap in e-boekhouden moet invoeren als het bijv midden in het jaar gebeurt.
Een beginbalans is logisch, daar kom ik wel uit. Maar hoe zit dat met de winst & verliesrekening? Moet ik alle mutaties van de voorgaande maanden importeren? In de tutorial van e-boekhouden wordt dat afgeraden. Er wordt gezegd: zorg dat er een export is en laat de "klant" die opslaan. Maar dan, eind vh jaar, dan heb ik toch geen volledige w & v rekening? En hoe zit dat vervolgens met de IB-aangifte? Daar moet immers aangegeven worden welke soort kosten je hebt gemaakt, welke opbrengsten etc.
Mis ik iets?
Alvast dank voor reacties!