Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
LeoG
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei

Wijziging hypotheek

23 mei

Hallo,

Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in de belastingen, IB, OB en vennootschapsbelasting.
Ik heb samen met mijn vrouw een koopwoning en wij genieten hypotheekrenteaftrek.
Over ongeveer anderhalf jaar is de rentevaste periode voorbij en moeten we nieuwe afspraken maken met de hypotheekverstrekker.
Het jaar van afsluiten van de hypotheek is 2006.
Er is een gedeelte aflossingsvrij en een gedeelte sparen.
Ik zou graag het spaargedeelte verhogen, over anderhalf jaar, en vraag me af of dat nog mag, m.a.w. mag ik schuiven binnen de (bestaande hypotheek van voor 1 januari 2013) hypotheek met de hoogte van de aflossingsvrije som en het spaargedeelte en toch het recht op aftrek behouden? De totale som blijft gelijk, we gaan niets opnemen of extra aflossen.
Volgens mij blijft ons recht op aftrek, bij oversluiten, gehandhaafd maar ben daar niet 100% zeker van.

mvg,

Leo
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Wijziging hypotheek

24 mei

Ik zou graag het spaargedeelte verhogen, over anderhalf jaar, en vraag me af of dat nog mag, m.a.w. mag ik schuiven binnen de (bestaande hypotheek van voor 1 januari 2013) hypotheek met de hoogte van de aflossingsvrije som en het spaargedeelte en toch het recht op aftrek behouden? 
Hoi Leo,

Dat durf ik je niet te zeggen. Deze site richt zich op ondernemers die vragen over administratie hebben. Met vragen over een particuliere hypotheek kunnen we hier waarschijnlijk niet helpen.