Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Gijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 februari

Privé betaalde facturen

25 februari

Hallo!

Ik heb privé een paar producten gekocht. Nu wil ik deze graag opnemen in mijn zakelijke administratie. Ik gebruik zelf Reeleezee wat ik een heel handig programma vind, maar ik snap nu niet goed hoe ik dit moet inboeken.

Ik heb namelijk twee mogelijkheden. De eerste is om het bedrag terug te storten naar mijn rekening en vervolgens wordt de regel automatisch weergegeven met Reeleezee vanwege de koppeling tussen Reeleezee en de Rabobank. Vervolgens boek ik de regel als Prive en RC > Privé uitgaven (Eenmanszaak - VOF) > Diverse privé uitgaven.

Of ik maak een nieuwe bon aan bij uitgaven, daar heb ik veel meer opties en ik boek de bon als Diverse kantoorartikelen. Vervolgens ga ik naar Privé en RC en ik maak daar een nieuwe regel aan en koppel deze met de gemaakte bon in "uitgaven". Dit wordt allemaal netjes verwerkt in de balans en met de BTW etc.
Maar goed, dan staat het in mijn administratie en hoe krijg ik dan het geld weer op mijn privé rekening?

Dus ik snap er echt helemaal niks van, wat is nu de goede optie? Welke moet ik kiezen?

Als iemand mij hiermee uit de brand kan helpen ben ik hem zeer dankbaar!!