Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
RB
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 februari

onderhanden werk - inkopen

4 februari

Er worden goederen besteld t.b.v. een order. De goederen komen binnen en de ontvangst wordt geboekt. Op dit moment wordt bij mij de boeking verricht.

5980 Inkopen materiaal (in de W&V rekening)
aan 1750 Crediteuren

Tevens worden de kosten van de ontvangst van de goederen geboekt op het project, waardoor het OHW stijgt. Dit is een balanspositie.
Er kan nog niet gefaktureerd worden omdat op deze order nog meerdere ontvangsten geboekt moeten worden, voordat er gefactureeerd kan worden. Dus er is nog geen sprake van opbrengst van de betreffende order.

Feitelijk heb ik nu een boeking in de V&W rekening voor de inkopen die nog niet gefaktureerd zijn, maar zijn wel de kosten alvast genomen.

Moet ik hiervoor een correctie maken, zodat de opbrengsten en kosten gelijk in een periode worden geboekt? Welke boeking zou gemaakt moeten worden?

Wie kan mij hier bij helpen?

Groet,
RB