Delen van kosten

1
2 stichtingen besluiten om een factuurbedrag te delen. Stichting 1 (niet BTW plichtig) neemt het totale bedrag als kosten in de V&W.

Als Stichting 1 uiteindelijk de helft van het bedrag overgemaakt krijgt welke journaalpost wordt dan gemaakt door stichting 1 voor balans en V&W?

RE:

3
Neen.., vraag over journaalposten, probeer het aantal correctieboekingen zo veel moglijk te beperken..

4
Starter01

Het antwoord is toch niet zo moeilijk?
Veronderstel Stichting 1 betaalt de nota. Vervolgens kan stichting 1 ook , indien toepasbaar, de volle btw terugvragen. Dan zou ik als stichting 1 een nota sturen naar stichting 2 voor de helft van het bedrag (excl. BTW). Indien dat niet kan (excl. BTW) dan inclusief BTW want stichting 1 draagt dan de BTW af en stichting 2 vordert deze weer.

In de administratie van stichting 1 boek ik de helft van de nota op kosten en de andere helft op een vorderingsrekening. Die laatste loopt weg bij ontvangst van de betaling van stichting 2.

Dat had je toch ook zelf kunnen verzinnen? Of schat ik je nu te hoog in?

John
http://www.hofinza.nl
Voor al uw administratieve ondersteuning

RE:

5
Ging mij eigenlijk om of de transactie via omzetrekening moet lopen of dat enkel via bank(ontvangst) en als tegenrekening mindering van kosten ook mogelijk is. Aangezien toch geen OB wordt teruggevorderd.