Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Laura
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 november

BTW Inkopen Binnen EU Intracommunautaire prestatie

18 november

Goedemiddag,

Waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar kom er even niet uit.
Heb ook al in de database van dit forum gezocht, maar er komen niet 123 antwoorden uit waar ik verder mee kwam.

Onderstaand een stukje tekst van internet betreffende Intracommunautaire prestatie:

Ook moet u het totaalbedrag van uw geleverde goederen of diensten vermelden op uw 'Aangifte Omzetbelasting' en wel onder rubriek 3b (Leveringen naar/diensten in landen binnen de EU). Tevens moet u het totaalbedrag van de goederen of diensten die u vanuit een ander land binnen de EU heeft ontvangen, op de 'Aangifte Omzetbelasting' invullen onder rubriek 4b (Leveringen/diensten uit landen binnen de EU). U dient zelf 6% of 19% BTW over de goederen of diensten te berekenen en bij rubriek 4b te vermelden. Vervolgens vult u het BTW bedrag ook in onder rubriek 5b (Voorbelasting) zodat u per saldo geen BTW betaalt.

Wij kopen producten bij onze leverancier in Duitsland met een 0% BTW factuur. Onze administratie doen wij in Osirius.

Bij het inboeken van de factuur boeken wij de producten op Inkoop Buitenland (EG), met daarbij 4b BTW Verwerving van Goederen binnen EU.

Terugkomend op het stukje tekst wat ik vet heb gemaakt, waar boek ik dit in het Boekhoudprogramma. In neem niet aan dat dit handmatig met een rekenmachine gedaan hoeft te worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, voor misschien wel een heel simpel en logisch iets waar ik weer te lastig over denk.

Alvast bedankt