Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Rymke
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 augustus

Budget projecten

2 augustus

Hallo,

Ik doe al enige tijd de boekhouding voor een vereniging. Nu wil ik graag iets nieuws toevoegen, maar weet niet goed of het logisch/handig is.
Aan de start van het jaar worden voor verschillende werkgroepen budgetten begroot (bv Werkgroep Huisvesting: 5.000). Ik zou graag op de  grootboekrekening 5.000 euro boeken zodat ik in de loop van het jaar gemakkelijk zicht heb op de stand van zaken. Maar waar boek ik het vandaan, wat gebruik ik als tegenboeking?  Eigen vermogen, of kan dat ook anders? Uiteindelijk moet het opgebracht worden door de inkomsten van huidige jaar...
Ik gebruik Snelstart inKaart, dus zonder de mogelijkheid voor kostenplaatsen.

groet,
Rymke
 
jip
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 maart

Re: Budget projecten

2 augustus

Hoi Rymke,

Bij het maken van een begroting heb je nog geen werkelijke kosten, toch? In de boekhouding zet je eigenlijk alleen werkelijk gemaakte kosten. Wat je zoekt is een projectadministratie, niet een boekhouding. Kan dat kloppen?
 
Rymke
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 augustus

Re: Budget projecten

4 augustus

Hoi,

Ja, dat klopt ;)
Ik weet het ook wel, maar het lijkt me zo handig! Sommige van deze posten worden ook wel echt gereserveerd en belanden dus zo toch nog op de balans (als er geld overblijft). 
Nou ja, misschien moet ik kijken of de werkgroepen zelf hun projectadministratie beter kunnen gaan doen. Tot nu toe lukt dat niet iedereen goed en blijf ik dus toch meekijken, vandaar.

groet,
Rymke