Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Nina3713
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 mei

Hoe in te boeken in administratie

5 mei

Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en had wat vragen, hoop dat ik hier op het juiste forum ben!
Ik ben bezig met mijn praktijk diploma boekhouden en ben alvast bezig met de administratie van mijn vriend die als eigen rijder een eenmanszaak is begonnen, nou had ik daar wat vragen over en hoop dat iemand mij hierin kan helpen.
Ik ben in bezit van een davilex bussiness programma nou weet ik niet hoe ik bonnen van benzinekosten (is voor prive auto gebruikt, hebben geen zakelijke auto op de balans staan) en bonnen van wegrestauranten kan inboeken, want de bonnen zijn via pin betaald van de zakelijke rekening, nou heb ik van de belastingdienst begrepen dat je verblijfskosten van 32,00 euro terug kan vragen per overnachting, maar dan vervallen de kassabonnen voor eten neem ik aan? en hoe moet ik ze dan boeken als prive opnamen?
En is er eventueel een excel versie te vinden voor het makkelijk te berekenen hoeveel verblijfskosten je terug kan vragen?
En we nu toch bezig zijn, wij hebben een debiteur die heeft een factuur voldaan maar een boete ervan af getrokken en een paar uur, die hij niet wilt betalen wegens een lange wachttijd tijdens het laden.
Hoe kan ik dit dan het beste boeken, want nu is natuurlijk niet het factuur volledig betaald.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Nina