Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Willem45
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 januari

oude niet afgeboekte crediteuren

5 juni

Vraag over “vergeten” boeking
Sinds 2 jaar heb ik mijn fysieke winkel gesloten wegens pensioen. Voorheen deed de boekhouder mijn administratie maar door ziekte gaat dat niet meer. Ik probeer nu zelf de administratie te doen hoewel ik helemaal geen administrateursbloed heb, maar met alleen nog een kleine webshop moet dat niet zo een probleem zijn dacht ik. De dagelijkse administratie levert dan ook geen probleem meer op. Maar er staat in de administratie nog een erfenis, een foutje, kom ik achter. Een jaar of 6 geleden zijn we overgestapt van administratieprogramma. Blijkbaar is met het overzetten van de gegevens daar iets fout gegaan. Mijn boekhouder heeft me daar niets van verteld, dus voor mij erg onduidelijk. Navraag bij hem lukt niet meer: hij is door zijn ziekte al deze gegevens “kwijt”. Probleem is:
Er staan een paar crediteuren nog op onbetaald in de grootboekrekening crediteuren, terwijl die wel betaald zijn al 6 jaar geleden. Evenzo enkele kostenposten.
Hoe moet ik dat nu corrigeren?
 
jip
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 maart

Re: oude niet afgeboekte crediteuren

10 juni

Dit kun je corrigeren al is dit wel erg lang geleden. Je kunt het beste even overleggen met de belastingdienst zelf: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ngtelefoon