Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
sjaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 januari

Toerekening van kosten uit 2018 aan 2017

12 januari

Wij verkopen producten in consignatie en met een behoorlijke betaaltermijn bij de leverancier. In een aanzienlijk aantal situaties hebben wij de producten in 2017 al aan onze klanten verkocht (een deel heeft al betaald en een deel zal begin 2018 betalen), maar krijgen wij pas in de loop van 2018 de inkoopfactuur. We kunnen wel een schatting maken van de inkoopkosten. Hoe verwerken we dit administratief in Snelstart? Snelstart accepteert niet de boeking "Kostprijs omzet" aan "crediteuren", omdat we de inkoopfactuur nog niet hebben ontvangen. Navraag bij Snelstart heeft uitgewezen dat men niet wist hoe dit te verwerken.
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Toerekening van kosten uit 2018 aan 2017

13 januari

Een schatting opgeven via de balans is inderdaad een oplossing. Je kunt bij Snelstart geen crediteur op de balans zetten als je nog geen factuur hebt? En ze hebben er ook geen andere oplossing voor? Dan is het tijd om een ander administratief pakket aan te schaffen. Overigens is je leverancier gewoon verplicht om te factureren, ook als de betaaltermijn langer is.