Hallo iedereen.
Ik vroeg me af hoe ik de administratie van een stichting dat dus aan huiswerkbegeleiding doet, kan opzetten.
Debiteuren heb ik niet echt, dus weet ik niet of ik dat moet aanmaken. Wel komt er inkomen binnen via de ouders die
per maand een bijdrage doen voor die periode dat wij aan hun kind(eren) begeleiding geven, bijles geven en hen voorzien van lesmaterialen.
Ik wilde als t kan iedere maand een overzicht /balans kunnen maken van wat er binnen komt en wat er uitgaat qua kosten/uitgaven .
Daarnaast de standaardkosten waar we mee gemoeid zijn (huur,stroom etc). Misschien niet handig om als crediteuren neer te zetten of toch wel?
Verder is er een bank waarvia de meeste betaling worden verricht naar schuldeisers en ontvangsten binnenkomen van sponsors en de kas waarin meer beweging is doordat de bijdrage vooral
contant wordt betaald.
Ik ben van plan om met excel te werken ook omdat t goedkoop is,maar wellicht vraag ik later met een boekhoudsoftware te werken
Graag hoor ik van iemand die mij graag goed kan adviseren of antw kan geven. Ik weet dan in ieder geval of ik in de goede richting heb gedacht of misschien niet.
Alvast bedankt hoor.
Mvg