Een vraag die forumleden het beste vanuit hun ervaring kunnen beantwoorden.
Ik merk dat de dienstverlening van administratiekantoren zeer divers is bij het aanbieden van hun diensten.
Praktijk case: zzp'er (EZ) kapper: (verschil prijsrange administratiekantoren 1200 vs 250 euro p/j).
Zelfde opdracht: "Voldoe aan de wettelijke eisen zoals de fiscus stelt" Het ene kantoor fabriceert een jaarrekening, boekt maandelijks alle facturen in Exact, scant boekingsstukken in, etc. en doet jaarlijks aangifte IB en BTW. berekent 100 euro p/mnd.
De ander roept, geef mij alles in 1x eind december en ik verzorg de aangifte OB en BTW zonder jaarrekening Balans / V&W (voor externe publicatie) op te stellen.
De vraag is hoe deze persoon dit ook in een administratiepakket vastlegd? en dus feitelijk alles extracomptabel doet.
En wie doet het nu eigenlijk goed?
Vraagstelling: Is de dienstverlener voor de zzp'er niet te standaardiseren, waardoor de prijstelling wat transparanter wordt, bijvoorbeeld voor bepaalde veel voorkomende beroepen:
- kapper (geen personeel)
- ICTer (geen personeel)
- klusjesman / aannemer (geen personeel)
Kortom zijn voor deze beroepen de minimum werkzaamheden (en hoe) en maximum werkzaamheden als administratiekantoor te beschrijven?
Is bijvoorbeeld het boeken in een administratiepakket altijd noodzakelijk?