Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Koos
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 april

Boekhouding kleine BV

17 april

Hallo forumleden/bezoekers,


Ik ben van plan de boekhouding van mijn BV zelf te doen en aan het eind van het jaar aan een accountant aan te bieden voor het opstellen van de jaarrekening.
Ik ben op de hoogte van het voeren van de boekhouding van een eenmanszaak en zou graag nog wat aanvullende kennis willen opdoen m.b.t. de boekhouding van een BV.Kunnen jullie mij een bepaald boek (of een bepaalde webstek op het internet) aanbevelen met dergelijk studiemateriaal?

alvast bedankt

Koos
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

administratie bv

18 april

Hallo Koos,

Mij is geen specifiek studiemateriaal voor administratie van een bv bekend. Wel veel informatie over DGA, maar niet pecifiek over administratie.

Op zich is een administratie niet zo verschillend dan die van een eenmanszaak. De voornaamste verschilen zitten in Kapitaal / Eigen vermogen en reserves/voorzieningen. Daarnaast heeft een bv in een dergelijke situatie vaak een DGA in loondienst, waardoor je ook een salarisadministratie hebt te voeren. Over salarisadministratie is veel informatie te vinden. Mijn advies: uitbesteden, kost niet heel veel, en scheelt een hoop gedoe.

Mocht je nog verdere vragen hebben, post ze gerust.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management