Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
inkie999
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 december

subfacturen

4 december

Hoi hoi, Ik heb een vraag over facturen...
Ik wil graag overstappen naar een pakketaanbod die mensen in 1x betalen. Maar omdat ik vergoedt wordt door zorgverzekeraars, zou ik van deze factuur deelfacturen willen geven op datum, zodat mensen per datum een stukje terug kunnen krijgen van de zorgverzsekeraar. 

Vraag, mag je subfacturen maken van een totaalfactuur. Bijvoorbeeld ik heb een pakket verkocht met factuurnummer 001 en dat ik dan subfacturen 001A 001B 001C maak met aparte data en het bedrag van 001 uitgesplitst, en de volgende pakket is dan 002? zodat mensen de 001A, 001B en 001C kunnen indienen bij de zorgverzekeraar? 
Andere optie is natuurlijk op het pakketfactuur 001 alle data zetten, maar mensen willen graag gelijk stukjes kunnen declareren en vaak zijn dan bepaalde data nog niet geweest. 
Alvast bedankt voor het meedenken. 
 
Aaka Advies
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 december
Locatie: Horst

Re: subfacturen

4 december

Waarom kom je met je klanten niet overeen om maandfacturen te maken en deze te incasseren bij de klant? Dan ontvang je geld naarmate je ook verrichtingen verricht en decelareren de klant de maandfacturen bij de zorgverzekering.
bij een pakket moet de klant vooruit betalen voor iets wat nog komen gaat. dat vinden ze niet zo prettig, verwacht ik.
 
henkb
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 maart

Re: subfacturen

11 december

Vraag, mag je subfacturen maken van een totaalfactuur. Bijvoorbeeld ik heb een pakket verkocht met factuurnummer 001 en dat ik dan subfacturen 001A 001B 001C maak met aparte data en het bedrag van 001 uitgesplitst, en de volgende pakket is dan 002? zodat mensen de 001A, 001B en 001C kunnen indienen bij de zorgverzekeraar? 
Nee. Een factuur is vrij  bindend. Als jij dus een factuur maakt moet de klant die betalen of moet jij die crediteren. De factuur mag je niet meer veranderen. 

Hoe dit werkt in de zorg en met zorgverzekeraars weet ik helaas weinig tot niets van, maar in het deel van het bedrijfsleven waar ik actief ben werken we meestal met opdrachtbevestigingen en offertes. Je maakt dan een opdracht aan die je klant kan tekenen/bevestigen. Qua opmaak kan die er uit zien als factuur, zolang je dat woord maar niet gebruikt en het een opdrachtbevestiging of een woord dat in jouw tak van sport gangbaar is gebruikt. Daarop leg je het traject uit zodat de klant vooraf weet wat de totaalkosten gaan worden. Vervolgens kun je die kosten via deelfacturen factureren. Je hebt dan normale factuurnummers want je opdrachtbevestigingen/offertes komen daar niet in terug. Zou dat een oplossing kunnen zijn?