Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
VMD
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 april

storting en betalingen door privé-rekening

15 april

Ik heb een privé-storting gedaan op mijn zakelijke rekening en ik heb sommige zakelijke uitgaven dit jaar betaald met mijn privé-rekening.

Hoe ga ik dit aan het einde van het jaar boekhoudkundig verwerken?
Moet ik de privé-storting en betaalde uitgaven met mijn privé-rekening verrekenen (dus het totaalbedrag ervan overmaken van mijn zakelijke rekening naar mijn privé-rekening)?

En wat zijn de consequenties voor de belastingdienst als ik het niet of wel doe?

Heeft iemand een idee?
 
anoniemeondernemer
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 maart

Re: storting en betalingen door privé-rekening

17 april

Ik heb een privé-storting gedaan op mijn zakelijke rekening en ik heb sommige zakelijke uitgaven dit jaar betaald met mijn privé-rekening.

Hoe ga ik dit aan het einde van het jaar boekhoudkundig verwerken?
Moet ik de privé-storting en betaalde uitgaven met mijn privé-rekening verrekenen (dus het totaalbedrag ervan overmaken van mijn zakelijke rekening naar mijn privé-rekening)?

En wat zijn de consequenties voor de belastingdienst als ik het niet of wel doe?

Heeft iemand een idee?
Hoi VMD! 
Welke rechtsvorm hanteer je? Als je een eenmanszaak hebt dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Je kunt de facturen gewoon boeken. Staat wel je bedrijfsnaam op de factuur en betreft het uitgaven waarvan duidelijk is dat je ze niet voor jezelf privé had gekocht? 

Je kunt het terugstorten naar je privérekening, maar verplicht is dat niet.