Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Yara_K
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 februari

Zoeken van een incassobureau

24 februari

Goedendag allemaal,

Ik heb nu al een tijd last van een klant die weigert te betalen. Het verhaal erachter is niet echt van belang, maar ik vroeg mij af of jullie mij misschien incassobureau's kunnen aanraden die (onder andere) in de provincie Gelderland werken. Ik heb wel gekeken op internet maar ik zou graag ook de ervaringen van anderen willen horen.

Alvast bedankt, Yara
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

1 maart

Hoi Yara,

Vervelend, gedoe met betalingen. zelf heb ik daar gelukkig weinig last van, maar indien wel dan schakel ik altijd meteen de gerechtsdeurwaarder in. Incasso bureau's kunnen formeel gezien vrij weinig kwa invorderen. Gerechtsdeurwaarders daarintegen wel. Ik zou een landelijk opererende organisatie zoeken, dan heb je meteen ook een contact voor als het weer voorkomt.

Het ontstaan van de vordering, contracten of anderszinds vastgelegde afspraken zijn dan wel erg belangrijk voor het beoordelen van de vordering. Hoe beter de afspraken zijn vastgelegd, hoe makkelijker de invordering.

Succes ermee in ieder geval!

Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management
 
KimLoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 augustus

2 augustus

Ik heb hele goede ervaringen met http://www.vdmeer-philipsen.nl/

Inderdaad zoals Tijn zegt heb je niet zo veel aan een incassobureau, gelijk grotere middelen inzetten. Bij vd Meer proberen ze het nog met een brief en telefoontje, en daarna gaan ze er direct met hun eigen deurwaarders achteraan. Dat schiet tenminste op.
 
PhilipHenzen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 april

29 november

Tijn heeft een goed punt: incassobureaus zijn zinvol als je regelmatig (door de opzet van je dienstverlening of door de branche waarin je actief bent) systematisch tegen wanbetalers aanloopt. Zij voorkomen dat je zelf achter iedere openstaande rekening aan moet bellen. Een incassobureau is een extra stok achter de deur. Veel telefonisch contact om een wanbetaler aan te blijven sporen om te betalen, totdat de klant daadwerkelijk betaalt.

Als het gaat om een specifieke klant die een grote rekening onbetaald laat, dan is het inderdaad raadzaam om harde maatregelen te treffen. Een gerechtsdeurwaarder haalt aanzienlijk meer uit door de extra bevoegdheden. Uiteraard moeten de afspraak tussen u en de klant wel goed op papier verwoord staan, zodat het duidelijk is dat u in uw recht staat.
Eigenaar www.4offertes.nl - Leadgenerator voor het MKB