Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Mockie

Bezwaar aanmaning

30 mei

Wie kan mij helpen met het beoordelen van een brief...
Ik zou graag willen weten of mijn brief grammaticaal wel in orde
is voordat ik de brief op de post doe.
Reageer a.u.b. ongeremd en geef mij eerlijk aan of deze brief wel oke is.. :?

Uw kenmerk: .....

Betreft: bezwaar aanmaning 26 mei jl.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw brief van 26 mei 2007 waarin u aangeeft dat u de betaling van maart en mei niet heeft ontvangen, deel ik het volgende mede.

Op 13 maart jl. heb ik een bedrag van € ...,- overgemaakt, op 17 april jl. is er eveneens een bedrag van € ...,- overgemaakt. Deze bedragen zijn van het banknummer ......... afgeschreven en op het volgende nummer geboekt ......... onder vermelding van ...... .

Van één van uw medewerkers heb ik telefonisch vernomen dat deze betalingen overgeboekt zijn naar een andere openstaande lening, zonder mijn medeweten om.

Dit neemt niet weg dat ik mijn rekeningen respectievelijk op tijd overgemaakt heb.
Naar mijns inziens waren deze bedragen bestemd voor de maanden maart en april,
waarmee ik mij aan de regeling heb gehouden zoals deze in overeenstemming met ....... is bepaald.
Hiermee zou ik jullie dan ook willen verzoeken om de aanmaningen voor de maanden maart en april stil te leggen, aangezien er derhalve geen redelijke vermoeden is van wanbetaling.

Tevens zou ik met deze brief een specificatie willen opvragen voor het openstaande bedrag en het algehele bedrag.

In het vertrouwen u naar behoren te hebben geïnformeerd, wachtend op uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
 
Tijn
Moderator
Berichten: 245
Lid geworden op: 12 november
Locatie: Hilversum
Contacteer:

spelling

31 mei

Hallo Mocky,

Welkom op administratieforum!
Ik zou graag willen weten of mijn brief grammaticaal wel in orde
is
...
Leuke vraag voor op een forum vol met boekhouders.. :shock:

Kern van de zaak is m.i. of jouw schuldeiser gerechtigd is om betalingen af te boeken op andere vorderingen als welke betaald zijn. Ik zou erachter proberen te komen of dat kan, en wellicht hun vragen om aan te tonen dat ze dat mogen doen.

Groeten, Tijn
Admin Solutions Oplossingen voor administratie en management
 
Gast

31 mei

Ja sorry,

Ik heb me rot gezocht naar een forum die zich met dit soort zaken bezig houdt maar heb er geen kunnen vinden...
Dit kwam het meest in de buurt...

Ik zal proberen uit te zoeken of ze daar toe gemachtigd zijn, voor zover ik het zelf weet, is dit niet het geval...

dank je