Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Deessie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart

journaalpost

31 maart

Hallo daar...

Ik zit eigenlijk wel met een vraagje waar ik het antwoord niet echt op kan vinden, vandaar dat ik hier maar even een poging doe.

Ik mag dit jaar voor het eerst de jaarrekening maken voor een stichting. Het is allemaal bijna rond, maar ik blijf zitten met twee bedragen die ik nog moet afboeken.

1 - In de jaarrekening van 2008 staat een "nog te betalen" post waar in 2009 geen rekening voor gekomen is en die ook niet meer wordt verwacht. Wij willen dit nu afboeken tgv van de w&v, maar ik zie in de boekhouding geen grootboekrekening waar ik dat op zou kunnen boeken. Kan iemand mij vertellen welke journaalpost ik hier op kan loslaten?

2 - In 2009 is een verkoopfactuur niet betaald en we verwachten het geld ook niet meer binnen te krijgen. Hoe boek ik dit af (welke journaalpost)?

Is het verantwoord als ik een grootboeknr voor vrijgevallen bedragen aanmaak en beide bedragen daarop afboek?

Alvast enorm bedankt!

Groeten
Desire
 
ecofin
Xpert
Berichten: 132
Lid geworden op: 9 januari
Contacteer:

31 maart

Desiré,

Welkom op het administratieforum.
Je kunt in de voorgestelde zaken het beste een rekening openen (als deze nog niet bestaat) Incidentele baten en lasten. Vervolgens kan je beide posten hierop kwijt.

John
http://www.hofinza.nl
Voor al uw administratieve ondersteuning
 
Deessie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart

31 maart

Hoi John,

Ik had ergens al het idee dat ik veel te moeilijk zat te doen, maar als je er te lang over nadenkt zie je soms door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk, incidentele baten en lasten!

Geweldig bedankt voor je hulp!!!! :D Ik ga het morgen meteen doorvoeren.

Groetjes
Desire
 
xiaotun
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 augustus

25 augustus