Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
janpieter
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 mei

Crowdfunding voor nog te starten bedrijf

8 mei

Ik wil graag een bedrijf starten en daarmee online postzegels gaan verkopen. Ik heb er zelf veel verzameld en ook wel wat setjes via een erfenis gehad. Ik denk dat ik aan producten al ruim voldoende heb om de eerste twee jaar postzegels te kunnen verkopen en kom veel bij verzamelaars of beurzen. Soms vind ik ze zelfs bij kringloopwinkels of kleine rommelmarkten. Die koop ik dan op. 

Alleen ben ik daardoor aardig door mijn geld heen geraakt en ik schrik nu een beetje van wat een online winkel kost om zoal op te zetten. Ik zit eraan te denken om dit op te halen via crowdfunding, omdat ik denk dat ik enkele bevriende verzamelaars dan kan overhalen mee te financieren. Alleen is dit volgens mijn vrouw niet verstandig. Ze is bang voor belangenverstrengeling. Ik weet nu niet meer zo goed waar ik moet beginnen. Kan iemand mij hierbij helpen?
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Crowdfunding voor nog te starten bedrijf

7 augustus

Hoi Janpieter,

Wat is de reden dat je gelijk met een webshop wilt beginnen? Het succes van een webshop wordt vaak overschat, en het opzetten ervan juist onderschat. Via sites als eBay of Marktplaats kun je al een mooie start maken! Op die manier kun je ook wat geld verzamelen en zo investeren in je online aanwezigheid, zoals een eigen website of webshop. Crowdfunding is natuurlijk ook een optie. Investeerders.nl heeft een crowdfunding overzicht. Daarmee kun je misschien verder?