Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Sofie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 augustus

een boekhouder in hart en nieren, maar zéker geen commerciële talent

25 augustus

Hoi, mijn naam is Sofie, ik ben een ervaren boekhouder. Ik heb altaaid in loondienst gewerkt, maar nu wil ik een zelfstandige boekhouder worden. En dat is lastig. Hoe kan ik beginnen? Ik ga zeker niet gelijk naar de KVK om mij in te schrijven voor dat ik weet dat ik een zelfstandige boekhouder kan zijn. Het moeilijkste voor mij is de eerste klant vinden. Ik ben een boekhouder in hart en nieren, maar zéker geen commerciële talent. Heeft iemand een advis voor mij? Alvast bedankt.
Grote, Sofie
 
jip
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 maart

Re: een boekhouder in hart en nieren, maar zéker geen commerciële talent

30 augustus

Hoi Sofie,

Welkom op dit forum! Mag ik vragen waarom je ondernemer wilt worden? Als je aan de slag gaat bij een bestaand kantoor kun je daar toch ook soms best zelfstandig werken? Dan kun je wel je expertise inzetten, en worden klanten voor jou gezocht. Dus datgene wat je lastig vindt als ondernemer is dan niet langer van toepassing. Waarom dan toch voor jezelf beginnen?
 
Sofie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 augustus

Re: een boekhouder in hart en nieren, maar zéker geen commerciële talent

30 augustus

Hoi jip,
Bedankt voor jouwe bericht. Ik ben al anderhalf jaar werkloos, en minstens vijf jaar daarvoor heb ik kortlopende contracten gehad. Door deze omstandigheden begin ik me naar een eigen onderneming te oriënteren. Ik woon in Noord Friesland, hier is de bevolkingskrimp en ook lastig om aan het werk te komen. Bedankt voor de tip. Ik ben op zoek naar een kantoor, waar mijn talenten nuttig zou zijn.

Groeten, sofie
 
jip
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 maart

Re: een boekhouder in hart en nieren, maar zéker geen commerciële talent

7 september

Ah ja, er is weer meer werk voor boekhouders maar dat is wel deels regiogebonden inderdaad. Ik weet dat het in de Randstad wel wat aantrekt, maar als een baan in Noord Friesland er nog niet inzit kan freelance werken natuurlijk wel een alternatief bieden. Succes!
 
Sofie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 augustus

Re: een boekhouder in hart en nieren, maar zéker geen commerciële talent

7 september

Zo kunnen we even bekijken. In ieder geval bedankt voor jouw reactie. Groeten.