Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
LeeTowers010
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 augustus

Klopt mijn som???

13 augustus

Dag iedereen,

Mijn vriendin heeft een telefoon gekocht met een aanbetaling omdat ze niet BKR geregistreerd wou staan. Ik heb het nagerekend in bij mij klopt het niet. Ik wou jullie vragen het na te rekenen en als ik fout zit, wat ik dan fout reken, zodat ik er van kan leren.

Ze heeft een samsungs s10 plus gekocht met abbonement.

Ze betaald 504 vooraf en de telefoon kost 744,- er is dus een rest schuld van 240,-

Haar abbonement kost haar nu 28,- per maand inclusief 5,-

De duur van het abbonement is 24 maanden. Ze betaald aan abbonementskosten in totaal 672,-

In dat abbonement van 28,- zit de restschuld van 10,- per maand al in en haar gewoone abbonement die 18 euro kost.

672+504=1176 aan totale gemaakte kosten en is de telefoon en abbonement betaald na 24 maanden.

Als je de kosten van de telefoon 744,- eraf trekt houd je een bedrag over van 432,- en dat gedeeld door 24 maanden is 18 euro per maand.

Maar ze betaald 28,- het lijkt er dus op dat ze de restschuld nog een keer moet betalen.

Voor referentie: vodafone.nl
Samsung s10 plus
128gb
Met ziggokorting

Hoe zien jullie deze som?

Met vriendelijke groet,

Edwin
 
admin
Site Admin
Berichten: 153
Lid geworden op: 7 oktober
Locatie: UTRECHT
Contacteer:

Re: Klopt mijn som???

16 augustus

Hoi Edwin,

De telefoon kost 744 euro. Je vriendin betaalt 504 euro plus 240 euro (10 euro per maand voor 24 maanden) dus dat klopt. Haar abonnement is 18 euro zeg je, dus betaalt ze in die 24 maanden nog eens 432 euro. Dan klopt deze rekensom toch?