Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
veejee1408
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mei

Scheiding en toeslagen

9 mei

Ik ben per 1 mei 2011 gescheiden en mijn ex partner zal zich voor 1 juli op mijn adres uit laten schrijven.
Ik vraag mij af hoe het zit met de toeslagen, wanneer hij zich na 1 juli uitschrijft op mijn adres is hij mijn toeslagenpartner? Dit zal er dan op neer komen dat ook al gaat hij per 1 augustus uit huis, ik dan voor de resterende 5 maanden geen huurtoeslag ontvang?
Hoe werkt het met de toeslagen, moet ik een wijziging doorsturen dat we per 1 mei gescheiden zijn en rekenen ze dan tot die datum met ons gezamenlijk inkomen voor de toeslagen en vanaf die datum dan met mijn eigen inkomen?
Ik zou hier graag wat meer informatie over willen voordat ik de wijziging naar de belastingdienst stuur. Ik wil namelijk niet straks alles weer terug moeten betalen.

Lyanne
 
sam73
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei

3 juni

Je ex-partner blijft naar mijn mening je toeslagpartner tot het moment dat hij zich uitschrijft op je adres. De wijzigingen in je toeslagen zul je op dat moment in moeten laten gaan. Uiteraard kun (en moet) je wel direct je wijziging doorgeven via het wijzigingsprogramma van de Belastingdienst.


Hoe het zit met de hoogte van je toeslagen kan ik met de door jou versterkte gegevens niet bepalen, dat kun je zelf het beste berekenen via www.toeslagen.nl en daar een proefberekening maken.
Waar een wil is is een oplossing. Stop nooit voordat debet en credit in evenwicht zijn.