Discussieplatform voor administratieve cases en vraagbaak voor starters

 
Deessie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart

aangifte gages

21 juni

Hallo allemaal. Ik heb even een vraagje over aangifte/administreren van gageverklaringen en VAR row.

Ik doe de boekhouding voor een stichting, die draait op subsidiegelden en er is hier dus geen overvloed aan geld. Wij hebben de salarisadministratie uitbesteed aan RAET en dat gaat helemaal prima. Dit is voor een vaste prijs voor de 4 personeelsleden van deze stichting.

Regelmatig moet ik gages op basis van gageverklaringen uitkeren. Het gaat daarbij niet om grote bedragen, dus ik kan rustig stellen dat hier de kleinevergoedingsregeling van toepassing is.

Nou heb ik de tip gekregen om zoveel mogelijk via de salarisadministratie te laten lopen, dus inmiddels stuur ik ook de gageverklaringen naar RAET. Mijn probleem is echter dat RAET de stichting straks extra gaat factureren door die gages en daar zitten wij natuurlijk niet op te wachten, we hebben maar een beperkt budget. Over 2009 heb ik de gages zelf bij de belastingdienst aangegeven middels een IB47. Voordeel is dat het de stichting geen extra geld kost, maar ik las bijvoorbeeld ook op de site van de belastingdienst dat we verplicht zijn jaaropgaven te verstrekken over de gages. Dat is hier (buiten de salarisadministratie van RAET om) nog nooit gebeurd.
Mijn vraag is eigenlijk, kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de gages kan administreren? Is het echt wenselijk om dit via de salarisadministratie te laten verlopen?

En dan nog de vraag over de VAR row. Als ik een factuur met zo'n VAR binnen krijg, moet die dan ook naar de salarisadm of via een IB47 aangegeven worden?

Alvast weer bedankt voor het lezen en meedenken...

Groeten
Desire
 
ecofin
Xpert
Berichten: 132
Lid geworden op: 9 januari
Contacteer:

22 juni

Deesie,

Nogal zeer specifieke zaken waarover je vragen stelt. Ik durf hierop danook geen antwoord te geven en kan alleen maar adviseren de site van de belastingdienst te raadplegen en anders de belastingdienst te bellen of te schrijven wat in deze gevallen de gedragslijn zou moeten zijn.


John
http://www.hofinza.nl
Voor al uw administratieve ondersteuning